söndag 1 januari 2012

Jul och nyår


Vi bodde hemma hos min moster och morbror hela julhelgen och hjälpte dem lite med julförberedelserna. När vi var klara såg det ut som taget ur Lantlivs julnummer.

Kvällen före julafton klädde Martin, Torbjörn och jag granen. Den fylldes dock på lite till på julafton med några fina kulor som ängeln ovan.

Levande ljus i hela huset.

75% av gänget.

Vi gjorde fint utanför huset också. Som här.

Och här.

Frukt och godis efter julbordet.

Sedan öppnade vi julklappar, och jag fick bland annat den här. Blev chockad, lite blödig och självklart helt överlycklig.

På annandagen tog Torbjörn det stora klivet in i vuxenlivet.

När vi kom hem till Malmö igen gjorde jag naglarna nyårsfina med hjälp av de här två.

Min moster och morbror kom ner till Malmö dagen innan nyår, och vi åkte allihopa över till Köpenhamn tillsammans med mamma och pappa. Åt god, italiensk mat och shoppade lite. Jag köpte te på Royal Design (ungefär det man hade råd med där efter julhelgen).

Sedan handlade vi lite mat på Magasins nedervåning och mamma köpte två finfina saker till mig på A&F.

Jag fick en söt nyårsblomma av min moster.

Och så här fint hade mamma gjort i ordning på nyårsaftonen.

Vi gick ner till strandpromenaden vid tolvslaget och såg hur Västra hamnen, Slottsstaden, Fridhem och Limhamn brände av raketer nog för att lysa upp hela stan.

Och så tände vi våra "wish-lanterns" vilket var något av ett projekt i blåsiga Västra hamnen, men det var himla fint när de seglade iväg uppåt med en önskan för 2012.

Så där, det var min jul och mitt nyår i ett par bilder. I morgon är det back to basic på kontoret, så nu ska jag njuta av en ledig kväll. God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar